5 ontwerp tips voor kleine kantoren om de productiviteit te – Workliving
Gratis verzending vanaf €30 Betaal vooraf of achteraf Niet tevreden, geld terug

5 ontwerp tips voor kleine kantoren om de productiviteit te verhogen

Experts op het gebied van kantoorontwerp gaan heen en weer over wat het meest productieve plan is. Maken kantoortuinen werknemers productiever dan kantoorcabines, of omgekeerd? Moeten we opnieuw investeren in privékantoren? Iedereen thuis laten werken, of op een flexibel rooster? Er zijn net zoveel meningen als er opties zijn.

Het enige dat al deze tips & voorstellen echter gemeen hebben, is dat ze een behoorlijke hoeveelheid geld kosten om te implementeren als je helemaal opnieuw begint. Wat moet een zuinige, productiviteitsgerichte organisatie doen?

Het goede nieuws is dat een paar kleine ontwerpwijzigingen goedkoop grote resultaten kunnen opleveren. Hier zijn vijf van onze favorieten:

1. Zelf even opnieuw verven!


Een blauw kantoor
Doet u nog steeds genoegen met de saaie, witte muren die de huisbaas schilderde voordat uw bedrijf zich vestigde? U draagt ​​mogelijk bij aan vermoeidheid van de ogen en slechtgehumeurde werknemers. Verf is relatief goedkoop en een verandering van kleur kan een groot verschil maken in productiviteit. Theorieën variëren over welke kleuren mensen het beste inspireren, maar blauw wordt bijna universeel beschouwd als kalmerend, terwijl oranje en rood worden beschouwd als energie en creativiteit. Speel hier vooral mee per ruimte zodat het aansluit bij het doel van de ruimte. 

2. Maak privé ruimtes

privacyruimte
Zelfs mensen die houden van open kantoorruimtes hebben af ​​en toe wat privacy nodig. Als uw werknemers klagen dat ze niet genoeg persoonlijke ruimte hebben, maak er dan wat van. Schermen zijn altijd een goede optie, of je zou kunnen gaan met deze nette bureaukappen of akoestische schermen. Deze opties kunnen ook nuttig zijn voor medewerkers met relatief open werkgebied. 

3. Planten toevoegen

Kantoorplanten


Nog een super goedkope manier om het kantoor op te fleuren, planten zijn meer dan alleen een groenere manier om te decoreren. Planten maken de kantooromgeving minder steriel en kunnen zelfs de lucht zuiveren. Uit een onderzoek van Chichester College bleek dat één plant per 100 vierkante meter kantoorruimte ideaal is om de lucht te reinigen van chemicaliën zoals ammoniak en formaldehyde. Er zijn zelf planten die akoestisch zijn! 

P.S zorg wel voor je planten anders kan het tegenovergestelde effect ontstaan. 

4. Gebruik akoestiek oplossingen 

Geluidsmaskering


Lawaai is tegenwoordig een probleem in de meeste kantoren, in die zin dat er te veel of te weinig is. Beide kunnen afleidend zijn. (Iedereen die denkt dat een volledig stil kantoor niet afleidend kan zijn, heeft nog nooit geprobeerd een rapport door te werken in een kantoor waar het enige geluid een paar dozijn collega's is die op hun toetsenborden klak-klak-klak wegklikken.) Geluidsmaskering is een relatief goedkope manier om met het probleem om te gaan. Witte ruis wordt via luidsprekers afgespeeld, waardoor al die kleine geluiden worden verdoezeld die zo hard kunnen lijken als je dingen voor elkaar probeert te krijgen.

5. Schakel wat lichten in

Kantoorverlichting


Natuurlijk licht is natuurlijk het beste licht, maar als je dat niet voor alle medewerkers kunt bieden, voeg dan taakverlichting toe om ervoor te zorgen dat ze kunnen zien wat ze doen. (En vermijd wegdommelen.) Als het gaat om het type licht dat wordt geleverd, zijn de meeste experts het erover eens dat full-spectrumlampen superieur zijn aan standaard tl-lampen om de productiviteit en het humeur te verhogen.

Laat een reactie achter

Let op, opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.

Waar ben je naar op zoek?