Het creëren van een permanente thuiswerkoplossing
Een eenvoudige gids voor het creëren van een duurzame werkomgeving op afstand als u van plan bent om permanent te werken.
De onzekerheid van kantoorwerk tijdens de pandemie is vervangen door een groeiend verlangen om werken op afstand een integraal onderdeel te laten blijven van het ecosysteem op de werkplek. Hoewel veel thuiswerkers genoegen hebben genomen met tijdelijke werkplekken en haastig werkroutines hebben samengesteld, is er een meer permanente oplossing nodig om ervoor te zorgen dat thuiswerken duurzaam is.
Wat uw huidige thuiswerksituatie ook is, hoeveel ruimte u heeft en met wie u deze deelt, er zijn allerlei manieren waarop u een duurzame en praktische werkruimte kunt creëren die uw gezondheid, welzijn en productiviteit ten goede kan komen.
Creëer een routine
Hoewel thuiswerken een zekere autonomie kan bieden in hoe u uw dag indeelt, kan een gebrek aan werkplekstructuur ervoor zorgen dat u uw focus verliest, waarbij afleiding thuis uw productiviteit verstoort. Het instellen van een dagelijkse routine is een geweldige manier om op het goede spoor te blijven en uitstelgedrag te beperken. Het leven van iedereen is anders, en uiteindelijk is het aan jou waar je je routine omheen opbouwt, maar door de noodzaak weg te nemen om tijdens kantooruren te plannen of na te denken over dingen die niet met het werk te maken hebben, kun je helpen stress te verminderen en je dagelijkse output te verbeteren.
Enkele van de meest basale dingen die u kunt bereiken, zijn gewoon elke dag op hetzelfde tijdstip uit bed komen en vroeg genoeg om te kunnen douchen, aankleden, misschien wat sporten (je hebt tenslotte wat tijd bespaard door niet te pendelen). !).
Wanneer je aan het werk gaat, stel jezelf dan een aantal grenzen, zoals offline blijven of je telefoon niet gebruiken gedurende ten minste de eerste 2 uur van je werkdag. U kunt uw routine de hele dag door verlengen door vaste eet- en pauzetijden in te stellen, bepaalde tijden van de dag toe te wijzen aan verschillende soorten taken, zoals vergaderingen of telefoongesprekken, of, als u alleen woont, minstens één keer per dag een sociaal contact te maken. Eindig de dag door een takenlijst voor de volgende dag op te schrijven, zodat je doelen hebt om het schema voor de volgende dag op te bouwen.
Op de Verywell Mind-website zegt Rachel Goldman, psycholoog en klinisch assistent-professor aan de NYU School of Medicine; "Als mensen geen routine of structuur hebben in hun dag, kan dit meer stress en angst veroorzaken, evenals overweldigende gevoelens, gebrek aan concentratie en focus."
Blijf actief
Thuiswerken resulteert vaak in een stuk minder fysieke beweging. taakwerk, vergaderingen en telefoontjes kunnen gemakkelijk plaatsvinden zonder uit uw stoel te komen, en zonder het dagelijkse woon-werkverkeer kunt u gemakkelijk minder dan 50 stappen lopen vanaf het moment dat u wakker wordt tot het moment dat u opstaat voor de lunch. Overweeg bij het creëren van uw dagelijkse routine om activiteiten op te nemen zoals wandelen en praten, regelmatige pauzes waarbij u rechtop staat of wat rondloopt, of zelfs wandellunches neemt.
Deze frequente pauzes kunnen ook worden gebruikt om huishoudelijke klusjes te doen, zoals de vaatwasser vullen of legen, je kleren ophangen om te drogen of andere korte, eenvoudige taken die gedaan moeten worden.
Denk aan degenen met wie u samenwoont
Als u uw externe werkomgeving deelt, is het belangrijk om elkaar te respecteren en een comfortabele werkomgeving tot stand te brengen. Een manier om dit te doen is door elkaar tijdens werktijd als collega's te behandelen - als de mensen op het werk het niet tolereren, verwacht dat dan ook niet van hen.
Als de ruimte krap is en u slechts parttime op afstand werkt, overweeg dan een schema waarin u om de beurt thuiswerkt of manieren bedenkt om de ruimte beter te optimaliseren. Als u maar één speciaal werkstation heeft, kunt u misschien een schema voor delen in uw routine inbouwen, zodat ieder van u het beste bureau kan gebruiken wanneer u het het meest nodig heeft.
Het allerbelangrijkste is communicatie – zorg ervoor dat je duidelijk bent wanneer je belangrijke videoconferenties hebt gepland en laat grieven niet etteren. Als u ook uw lunchpauzes op hetzelfde tijdstip plant, kunt u de taken voor het bereiden van voedsel delen en de broodnodige socialisatie hebben om gedurende de dag te ontspannen.
Het scheiden van uw werkruimte van de thuisruimte
Om uw werk en privéleven gescheiden te houden, kan meer nodig zijn dan alleen het openen en sluiten van uw laptop. Het creëren van een aparte werkomgeving in uw huis zal helpen om een gevoel van productiviteit en efficiëntie op te wekken, terwijl de rest van uw huis echt een plek wordt om te ontspannen.
De gemakkelijkste manier om dit te doen, is door een speciaal thuiskantoor te creëren, maar als er ruimte ontbreekt, is een strategie een specifiek deel van een kamer af te bakenen, weg van banken, tv's en andere afleidingen. U kunt scheiding creëren door veranderingen in het decor, fysieke scheidingen (zoals de rugleuning van een bank of een tafel). Als er echt weinig ruimte is, kun je ook een werkruimte creëren die je aan het einde van elke dag inpakt, zodat er echt een duidelijke grens ontstaat tussen werk- en speeltijd.
Probeer persoonlijke activiteiten volledig buiten uw werkruimte en werktijd te houden. Dit zal je helpen om onmiddellijk over te schakelen naar een productiviteitsmentaliteit. Als je een pauze nodig hebt, overweeg dan om jezelf uit de ruimte te verwijderen - dit zal je ook helpen om je benen te strekken en je lichaam actief te houden.
Een andere tip is het opstellen van regels om regelmatige afleiding te voorkomen. Dit kan met name belangrijk zijn als je kinderen hebt die constant binnenkomen om je te zien en je workflow verstoren, waardoor je ritme in je taken verliest. Communiceer openlijk met uw familie of huisgenoten om te laten zien hoe belangrijk uw grenzen zijn, en signaleer bijzonder belangrijke momenten waarop u zich moet concentreren. Als al het andere niet lukt, koop dan een hoofdtelefoon met ruisonderdrukking om alle huiselijke afleidingen buiten te sluiten.
Upgrade uw werkstation
Het hebben van een speciale werkplek met een bureau op optimale hoogte en een comfortabele en ergonomische stoel is een van de beste manieren om langdurig en productief thuiswerken te garanderen. Als je je hebt kunnen redden met de keukentafel en -bank, is het misschien tijd om je opties te beoordelen en een geschiktere oplossing te vinden. Als u voornamelijk vanaf een laptop werkt, moet u nadenken over het gebruik van een externe muis, toetsenbord en monitor om een gezonde werkhouding te behouden en de kans op het ontwikkelen van rug- of nekklachten te verkleinen. Voor meer informatie over het inrichten van een ergonomisch thuiskantoor
Zoals altijd is het hebben van een beperkte hoeveelheid ruimte een van de grootste uitdagingen waarmee mensen worden geconfronteerd bij het creëren van de optimale thuiswerkruimte. Uit de meest recente gegevens van de wereldwijde Leesman-enquête over werken op afstand blijkt zelfs dat slechts 44% van de thuiswerkers een speciale werkkamer of kantoor heeft, terwijl 25% werkt vanuit een niet-specifieke locatie, zoals een eetkamer.
Overzicht
BLIJF AAN EEN ROUTINE
- Maak een vast ochtendschema: wakker worden, douchen, aankleden, eten
- Plan uw werklast over de dag
- Heb je de lunch van tevoren gepland
- Maak een to-do lijst voor de volgende dag
- Blijf actief
WEES AANDACHTIG VOOR ANDEREN IN UW HUIS
- Plan pauzes in
- Werk op tijd af
- Communiceer over oproepen
- Behandel je huisgenoten als collega's
SCHEID UW WERKRUIMTE VAN UW THUISRUIMTE
- Creëer een fysieke grens voor uw werkruimte
- Implementeer de inrichting van de werkruimte om een productieve sfeer te creëren
- Communiceer met anderen in uw huis om uw grenzen te respecteren
- Houd persoonlijke activiteiten buiten uw werkruimte - neem pauzes buiten
UPGRADE JE WERKSTATION
- Comfortabel & ergonomisch bureau en stoel staan centraal
- Complimenteer met computerrandapparatuur om de houding en het comfort te verbeteren
- Werk met wat je hebt – de juiste stoel past goed bij elke bureauruimte