Hoe u de productiviteit van een callcenter kan verbeteren – Workliving
Gratis verzending vanaf €30 Betaal vooraf of achteraf Niet tevreden, geld terug

Hoe u de productiviteit van een callcenter kan verbeteren met het juiste meubilair

Callcenters bieden essentiële diensten aan klanten en opdrachtgevers. Of ze nu toegang tot hun accounts moeten hebben of fouten moeten oplossen, hoe goed en efficiënt uw operators problemen afhandelen, kan van invloed zijn op de klanttevredenheid en het behoud van uw bedrijf.

Callcenterontwerp en productiviteit gaan hand in hand. Het overwegen van uw ontwerp- en lay-outkeuzes kan u helpen het gewenste productiviteitsniveau te bereiken wanneer u substantiëlere callcenterservices wilt bieden.

Hoe de productiviteit van het callcenter te verbeteren met kantoormeubilair
Hoe ontwerp je een callcenter voor hoge productiviteit? Kantoorplanning en -inrichting vereisen zorgvuldige afweging en beslissende keuzes. Als u begrijpt welke meubelbeslissingen de meeste invloed hebben op de productiviteit van werknemers in kantooromgevingen, kunt u een callcenter ontwerpen dat uw doelen optimaliseert.

-Klant pakbon automatisch met bezorgbewijs Op basis van dealer andere pakbon

1. Optimaliseer gezondheid en comfort


Comfort en gezondheid hangen samen met de productiviteit van uw callcenter. Wanneer u comfortabele kantooroplossingen biedt, blijven werknemers langer aan hun bureau zitten, waardoor ze meer klanten kunnen helpen en de algehele productiviteit kunnen verhogen. Het meubilair dat u kiest, kan het comfort en de behoeften van werknemers ondersteunen, zodat ze genieten van hun tijd aan hun bureau. Comfortabeler meubilair kan de rug en nek ten goede komen, waardoor werknemers minder afwezig zijn vanwege pijn en doktersafspraken.

Enkele manieren waarop u het comfort en de gezondheid van uw callcenter kunt verbeteren met meubilair zijn:

Ergonomische stoelen: Ergonomisch meubilair ondersteunt een gezond houdings- en bewegingspatroon. Hoewel veel werknemers investeren in ergonomische accessoires zoals muizen en toetsenborden, bevatten ergonomische stoeloplossingen vaak verstelbare nek-, lenden- en armleuningen. Werknemers kunnen gedurende de werkdag een gezondere houding en positie behouden.


Sta-bureaus: terwijl ergonomische stoelen het zitten comfortabeler kunnen maken, willen veel werknemers toch de mogelijkheid hebben om hun benen te strekken. Sta-bureaus stellen callcentermedewerkers in staat om aan hun bureau te blijven terwijl ze de tijd die ze elke dienst zitten verminderen. Of ze nu een fitnessdoel willen behalen of meer willen bewegen, sta-bureaus kunnen werknemers de flexibiliteit bieden die ze nodig hebben.


Verstelbare monitoren en laptopstandaards: Nekbescherming is essentieel voor al het kantoorwerk, inclusief callcentertaken. Met verstelbare monitoren kunnen werknemers hun schermen op ooghoogte instellen, zodat ze op een manier kunnen zitten die een goede houding ondersteunt. Als uw werknemers laptops gebruiken, kunnen laptopstandaards de schermen hoger brengen.
Als u bepaalt hoe u de productiviteit in het callcenter kunt verhogen, kunnen de kwaliteits- en gezondheidsvoordelen van uw meubels een betere werkomgeving creëren.


2. Verbeter de opslag


Uw opslagoplossingen kunnen de activiteiten in uw callcenters op vele manieren vergroten. Geschikte opslagopties kunnen de organisatie in uw hele kantoor vergroten, waardoor werknemers essentiële documenten en informatie sneller kunnen vinden, zodat ze weer oproepen kunnen beantwoorden en klanten oplossingen kunnen bieden. Persoonlijke opbergers, zoals archiefkasten en bureaulades, kunnen de rommel rond individuele werkstations verminderen. Schone, georganiseerde werkruimtes helpen stress te verminderen voor een efficiëntere, comfortabelere werkomgeving.

Hoe u de productiviteit van een callcenter kan verbeteren

3. Overweeg flexibiliteit


Net als sta-bureaus kunnen meubels die kunnen veranderen, helpen wanneer uw werknemers gedurende de dag aan verschillende behoeften voldoen. Veel sta-bureaus gaan van zittende naar staande posities om verschillende hoogtes aan te kunnen en bieden zittende opties. Andere flexibele oplossingen kunnen tijdelijke barrières zijn om indien nodig individuele werkstations te creëren. Verstelbare stoelen stellen werknemers in staat om zitmogelijkheden naar hun lichaam te vormen.

Flexibel meubilair kan voorkomen dat werknemers worden afgeleid door ze alle tools te bieden die ze nodig hebben aan hun bureau, waardoor de productiviteit van uw callcenter wordt bevorderd.


4 tips voor het ontwerpen van kantoren om de productiviteit te verhogen


Hoewel meubels een grote invloed kunnen hebben op de dagelijkse werking van callcenters, kunt u ook invloed uitoefenen op hoe goed uw werknemers functioneren door middel van algemene ontwerpkeuzes. Van verlichting tot kleurkeuzes, elke ontwerpbeslissing heeft de capaciteit om de groei van uw callcenter te ondersteunen.


1. Implementeer natuurlijke verlichting


Implementeer natuurlijke verlichting
Natuurlijke verlichtingsoplossingen kunnen een gezonder, efficiënter callcenter creëren. Veel opties voor tl-verlichting veroorzaken hoofdpijn, migraine en vermoeide ogen, waardoor het voor werknemers een uitdaging wordt om zich te concentreren en productief te blijven in kantoren. Gebruik bij het ontwerpen en plannen van uw callcenter natuurlijke lichtopties, zoals ramen en dakramen, om meer zonlicht in werkruimten te brengen. Light-emitting diode (LED)-verlichting is een geweldige manier om natuurlijk licht na te bootsen om consistente en betrouwbare zichtbaarheid te behouden en de productiviteit te optimaliseren.

Hoe u de productiviteit van een callcenter kan verbeteren

2. Ruis verminderen


Callcenters zijn knooppunten van activiteit, maar een solide ontwerp kan auditieve afleiding verminderen. Overweeg om kubusvormige structuren te implementeren om een ​​deel van de ruis van callcentergesprekken binnen individuele werkruimten te houden. Vloerbedekking en andere grote meubelstukken zoals planten kunnen helpen bij het absorberen van geluiden terwijl ze bijdragen aan de esthetiek van uw kantoor. Akoestische panelen langs de muren en plafonds kunnen geluiden isoleren, waardoor werknemers beter kunnen horen en afleiding voor productiviteit wordt verminderd.

Vooral wanneer medewerkers duidelijk met uw klanten moeten communiceren, kan geluidsreductie ook de klanttevredenheid over uw geleverde diensten verhogen.


3. Voeg toe aan pauzeruimtes


Een pauze kunnen nemen is essentieel voor het creëren van een productieve omgeving en een waardevol callcenter voor klanten. Wanneer werknemers ergens hun dagen kunnen verwerken en met collega's kunnen communiceren, kunnen ze zich beter concentreren wanneer ze terugkeren naar klantgesprekken. Uw pauzeruimtes moeten de behoeften van werknemers ondersteunen met voorzieningen zoals magnetrons en koelkasten, comfortabel loungemeubilair en open ruimtes om samen te komen.

Als uw callcenter over de ruimte beschikt, kunt u een verbeterde pauzeruimte-ervaring bieden door meerdere ruimtes aan te bieden. U kunt bijvoorbeeld kamers hebben die zijn gewijd aan eten, rusten en gezelligheid. Door deze gebieden te scheiden, kunnen werknemers de herstelmethode zoeken die ze nodig hebben om zich volledig op te frissen met productievere pauzes.


4. Stel een ondersteunend kleurenschema in


Zelfs de kleinste details kunnen de productiviteit en efficiëntie van werknemers in callcenters verhogen. Bij het ontwerpen van een kantoorruimte met het oog op productiviteit, kunnen de kleuren die u kiest om te decoreren, van invloed zijn op de gevoelens van mensen in hun werkruimtes. U kunt kleur op verschillende manieren toepassen, van meubel- en muurkleuren tot LED-verlichtingsarmaturen.

Blauw is een kalmerende kleur die werknemers kan helpen zich op taken te concentreren en klantinteracties gemakkelijk aan te kunnen. Geel geeft energie, houdt ze alert en klaar, waardoor het geweldig is als accentkleur in uw hele kantoor. Groen verbindt mensen met de natuur en brengt rust en balans in uw kantoor. Andere felle en overweldigende kleuren kunnen afleiden of irriteren, waardoor de workflows van uw werknemers worden verstoord.

Laat een reactie achter

Let op, opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.

Waar ben je naar op zoek?